lördag 23 mars 2013

Blödande tassar

Hade planerat en jätte bra träningsdag imorgon med Lex men så klart blir man inringd till att jobba så får bli på måndag istället. 
Så imorgon blir det en vilodag för Lex tills jag kommer hem på kvällen då får det bli en långrunda. 


Har pratat med uppfödaren om Lex och tydligen är alla lite småsega i växten men de från förra kullen är stora som en normal schäfer nu, så behöver nog inte oroa mig speciellt mycket.

Dock kollade hon upp vad den andra tiken från samma kull vägde, 15 kg så Lex väger inte så mycket mindre som jag trodde. Men fortfarande dock för lite. 


Nu ikväll blev det en "lång" runda med Lex bort till hundrastgården. Hon vet direkt vad som gäller när jag tagit av kopplet och börjat gå, springer som en tok och står inte stilla en sekund. 

Tog en massa bilder men det blev bara 2 som var okey. 

Med Minah kan jag inte göra så mycket med just nu, hennes tassar blöder av allt salt så hon får bara gå ut och kissa och sen ta det lugnt. Konstigt nog är det bara Minah som reagerat så på saltet. 





2 kommentarer:

  1. Du borde köpa Paws. Funkar finfint! :) Då kan hon gå långtur igen!

    SvaraRadera