torsdag 28 mars 2013

Idioter

Gick ut med Lex till hundrastgården då jag jobbade i går, då fick hon inte den där långa rundan . 

Vi njuter av utsikten, solnedgången på väg till rastgården, när vi väl kommer fram där så är där upptaget men passade då på att träna att slappna av lite innan man fick springa av sig. 

Det kom en hund springandes i rastgården, bakom kom två gapande flickor på ca 13 år efter sin hund.
Dem kommer fram till mig 

Flickorna: Du kan komma in med din hund för vi ska inte gå på länge.
Jag: Nej tack, jag väntar
Flickorna: Men hundarna kan leka
Jag: Nej, min hund kan vara lite aggressiv mot andra hundar.
Flickorna: Hur gammal är din hund, min hund är 9 månader.
Jag: Okey, min är snart 5 månader
Flickorna: Ja men då kan dem leka för vi ska inte gå på läääänge
Jag: Nej det går inte, jag väntar här så länge


Då gick dem så Lex äntligen fick springa av sig, hon bara älskar det.

Varför får så unga tjejer gå ut ensamma på ett så obevakat ställe? Kan inte fatta de. Och sen borde alla hundägare, oavsett ålder lära sig ordet NEJ!
Och sen står det utanför att man ska respektera andra hundägare så är det någon som väntar så är det MAX 30 min. 

På vägen hem kom där en liten hund som kom springandes mot oss, vet hur Lex är så jag kortade ner kopplet och började känna mitt eget hjärta. 

Hunden var framför Lex vilket inte alls var okey för henne, ägaren kom gående fram och bara tog hunden utan att säga något alls. Vi gick vidare men kom bara 1 meter då jag vände mig om för att titta och då har ägaren tagit upp sin hund i famnen samtidigt som han går och skriker NEJ NEj NEJ till sin hund, men mellan nejen så slår han sin hund i huvudet. 

Jag brukar inte bry mig hur folk fostrar sin djur och barn men när man slår dem då kan min mun öppnas. 

Sa bara till honom att nästa gång kanske du ska hålla din hund kopplad istället för att slå den.  Sen gick jag vidare men då hör jag hur hans kvinnliga sällskap börja gapa efter mig, suck.

Det funkar inte på barn och tror inte det fungerar på djur att man slår in regler!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar