tisdag 5 mars 2013

Nästa Steg?

Kan börja med problemen/problemet här hemma:

Ett jäkla kissande, Lexi kissar ute nästan var gång men trots att hon kissar ute så bara måste hon klämma ut det sista här hemma. 

Börja bli lite frustrerad att ha det så här. Okey, hon är bara 4 månader och någon vecka, alltså snart 5 månader och INTE rumsren än.

Alla tips är välkomna, och nej hon har inte UVI (urinvägs infektion) 



Åkte ut till Järavallen med hundarna i dag, packade på mig godis, klicker och spår linan  för att passa på att träna. 

Trots problem med vatten (marken var fuktig och det fanns is, så att Lex skulle slicka över allt så hon fick i sig allt) så gick det fruktansvärt bra. 

Inkallningen funkade hyfsat, dock första gången jag prövat det på riktigt med Lex, så stolt över henne. 

Fortsatte sedan med att gå med kontakt i linan och jag ska inte neka det men jag går och skrattar hela tiden då Lex gör det jag ber henne om, leende av lycka.

Skulle se om orden sitt och ligg fanns ute i naturen och med en annan galen hund som hetsade bakom henne, orden fanns. Så klart var jag tvungen att utmana henne lite till, så med gång kom orden från ingen stans SITT, LIGG. 
Förvånad som jag blev så klarade hon det också, varför inte fortsätta att utmana henne.

Stora, blöta is fläckar fanns över allt, så nu var hon tvungen att hålla balansen och lyssna samtidigt som hon ska gå med kontakt. 
Mitt på isen kom ordet LIGG, hon utan tvekan så la hon sig ner trots underlaget. 


Så otroligt lättlärd min lilla Lex men dock väldigt envis =)


Men nu tänkte jag lägga in mer i träningarna, STÅ.
Vet dock inte hur jag ska lära henne det, någon som kan ge tips?





Tog en massa bilder på hundarna men så klart har en klantmaja vid namnet Sandra blivit av med sladden 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar