torsdag 25 april 2013

En bur är som sex

Efter att jag skrev mitt inlägg om bur så har jag fått många mail om fler som har det.

Tydligen får man inte ha en bur med dörr, hunden får inte vara i buren med en stängd dörr. 

Många som nekar att dem ens äger en bur men jag kan nog säga att  98% av sveriges befolkning som äger hund har en bur till den med dörr.

Man ska vara tyst om att man har en bur, nästan tabu på att nämna ordet bur, lika tabu som sex.

Vem fan bryr sig, alla har bur, alla har sex så sluta neka det!


Men, shyyy!!



6 kommentarer:

  1. Jag har ingen bur! Jag känner massor av folk som har hund men ingen bur, varför ska man ha det? Hundar har ju sina favorit platser att ligga på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan är varför man inte ska ha det? Om hunden väljer att lägga sig i ett mysigt litet krypin (bur) så vad är felet i det?
      Alltför många människor gnäller om hundar som inte kan vara ensamma hemma av en rad olika anledningar. Varför då inte börja i änden att få valpen att känna sig trygg? Börja med ett mysigt krypin då hunden är valp och under tidens gång kan man vidga utrymmet åt den unga hunden och så snart den är vuxen och trygg kan den få fri tillgång till hela utrymmet (lägenhet, våning, hus etc).

      Radera
    2. Kan bara hålla med, Tess

      Radera
  2. Känner ett hundratal hundägare och en har bur, detta pga hunden bröt benet på 3 ställen och behövde vara helt stilla under rehab. Finns INGEN anledning att sätta in en liten valp i en bur, det är som att be om en otrygg hund.
    Förutom att det är förbjudet alltså.

    SvaraRadera
  3. Känner INGEN som har bur till sin hund! Det är totalt förbjudet och helt förkastligt!
    Varför skulle man sätta hunden i bur inne, var bland det dummaste jag har läst...sätter du barnen i bur oxå då eller? Vore precis lika dumt!

    SvaraRadera