tisdag 9 april 2013

Hjärnsläpp

Förmiddagen

Runt 12 tiden gjorde jag och Lex oss redo för att gå hem till min mamma och fika

Efter massa gott och kaffe så skulle hundarna få leka av sig, äntligen ser jag hur stor Lex blivit om man jämför med mammas blandis =)

Under leken kom dumma jag och avbröt för lite träning, linförighet. Gick super bra trots att mammas hund fanns som en jätte bra störning. 
Mitt i allt blev det läggande under gång som gick fruktansvärt bra, så stolt över min lilla knast...

Blev mer lek där efter och är så glad att mammas hund kan sätta kaxiga Lex lite på plats.  Tillåter vädret det imorgon så blir det att gå hem och låna hennes gård för mer träning 





Eftermiddagen

Efter att Lex fått vila så frågar jag J om han vill följa med, med Minah och filma på hundrastgården om jag tränar Lex. Tycker det är bra med filmer då jag kan titta på vad jag kan förändra för att göra saker lättare för Lex och jämföra månad till månad om hur mycket bättre hon blir. 

Minah har en jäkla energi som gjorde att Lex fick fullständig hjärnsläpp, hon visste inte längre vem Lex var och bara sprang som en idiot. 
Prövade gång på gång att kalla in henne och börja, men nej då hon bara tittade på mig när hon hörde sitt namn och sen sprang åt andra hållet. 


Men förhoppningsvis blir det en film imorgon =)





Mamma fick ett par bilder på Lex, ren tur då Lex hatar kameran ;)









2 kommentarer: