lördag 27 april 2013

Nosaktivering

På måndag är det dax att väga Lex, hoppas hon väger mer än 13 kg...

Nytt foder och färskfoder, måste visa ett resultat! 

Ser nästan ut som hon har gott upp massor då hon börjat få mage på riktigt =)



Skulle aktivera Lex lite nu ikväll med nosen. Men hon ville inte använda nosen alls, någon som har tips på hur jag får henne att använda nosen?! 

Försökte allt men inget fungerade. 
Hade två plastglas, en med godis i och en utan. Hon förstod inte vad jag ville att hon skulle göra så tog upp ena glaset utan godis och lät henne lukta och sen tog jag det andra glaset med godis men hon reagerade inte alls på att det va godis i. 

Finns där lättare moment man kan prova för att få henne att använda nosen? 












6 kommentarer:

  1. Jag måste faktiskt fråga varför du har nosgrimma på henne när hon är så liten?! Inget emot grimman men hon växer ju och en valp kan slänga sig hursom. Köp en vgw istället! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att jag har ett dåligt knä och en del dagar har jag grimman på henne så jag ska kunna hålla henne utan att anstränga knät...

      Har kollat på ett sådant men den e så dyr!

      Radera
  2. Pernilla: sambon här. 1: hon växer ja, och när grimman inte passar längre, så försvinner den. 2: vgw ja tack, men priset sätter stopp just nu.
    Mvh/ Johan

    SvaraRadera
  3. Menade inget illa alls men tycker det är lite väl tidigt att sätta nosgrimma på en hund, det finns "fejkade" wgv selar för samma pris som en halti :)

    Alla gör som dem vill.
    Tråkigt med ditt knä, vet hur det känns då jag själv använt halti, dock aldrig på ett litet yngel. :)

    SvaraRadera
  4. Att ha halti på hunden när den är så liten kan verkligen skada den.. En 6-månaders schäfertik kan väl inte vara omöjlig att hålla? Om så är fallet så är det nog hög tid att börja träna om du inte vill ha grimman förevigt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt jag har den inte på alltid.... O sen att den va på under en bild gör inte att jag skadar henne eller att jorden går under... Om jag använder den 1-2 gånger i månaden när jag har ont gör ingen skada

      Radera